خودرو mvm x22 2020-04-10
شرایط فروش نقد و اقساط ایکس 22 پرو ام تی X22 PRO MT + ثبت نام و خرید مدیران خودرو 777
کراساورهای چری، با نام تیگو شناخته میشوند و نام اصلی X22 از برند MVM، تیگو ۲ است که البته در کشور چین با نام تیگو X3 فروخته میشود. در ظاهر خودرو، چراغهای روز (دیلایت) و راهنماها روی یک نوار اریب و باریک قرار گرفتهاند و جلو پنجره کهکشانی که مشابه آن را در مدلهای تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو هم دیدهایم. مدیران خودرو پس از انتشار شرایط فونیکس، شرایط فروش ام وی ام را نیز برای اسفند 1403 منتشر کرد. کابین ام وی ام X22 نسبت به جثه و ابعادی که دارد بسیار کوچک میباشد و مناسب 5 نفر نمی باشد و این یکی از بزرگترین ضعفهای این خودروی چینی است که با ابعاد 4200 طول عرض ارتفاع ظرفیت کافی و مناسب برای سرنشینان نداشته باشد. در حالی که تامین لوازم یدکی ام وی ام یکی از نقاط قوت این سری خودروها محسوب میشود؛ اما به دلیل داخلی سازی نشدن برخی از این قطعات، قیمت آن ممکن است بالا باشد.
درخواست بحثبرانگیز نعمتبخش برای افزایش ۸۰ درصدی قیمت خودرو
این کراس اوور جدید تازهوارد که نخستین بار روز پانزدهم نوامبر امسال (بیستوپنجم آبان) در پکن رونمایی شد، درواقع همان چری تیگو 3X است که در بعضی کشورها ازجمله ایران بهصورت ریبَج (rebadge) با برند MVM عرضه میگردد. بد نیست اشاره کنم که همزمان با کشورمان، در شیلی، برزیل، روسیه و خودِ چین هم روی خط تولید خواهد رفت.طراحی آن بر پایه زبان جدید چِری موسوم به “پویایی در حرکت – Life in Motion” بوده و تلاش شده تا ازنظر ظاهری و داخلی خودرویی بهروز و توانمند جلوه کند. بسیاری از سازندگان خودروهای چینی که تا به حال دیدهایم، اهمیت کمی به طراحی عقب دادهاند و این موضوع برای ام وی ام X22 نیز تا حدودی صادق است. سایز و طراح چراغهای عقب، نهتنها وجه اشتراکی با چراغهای جلو ندارد؛ که با دیگر ادوات پشت خودرو هم چندان هماهنگ نیست. کوچک بودن این چراغها، بیننده را به یاد MVM 315 میاندازد که یک هاچبک کوچک و نهچندان محبوب در سبد محصولات چری است. از سویی دیگر، بخش زیادی از درپوش صندوق عقب، خالی و ساده دیده میشود که صرفا با نواری فلزی و براق، میان چراغها و همراه لوگوی سازنده، کشیده شده است.
مزایای ثبت نام و خرید ایکس 22 پرو ام تی از نمایندگی 777
طول 4200 میلیمتر، عرض 1760 میلیمتر و ارتفاع 1570 میلیمتری این کراساوور چینی وعده مرکبی نسبتاً جمعوجور و مناسب برای استفادههای شهری را به مخاطب میدهد. زیر کاپوت پیشرانهای به حجم 1497 سیسی و بیشینه قدرت و گشتاور به ترتیب 105 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و 135 نیوتونمتر در 2750 دور بر دقیقه آرمیده که با التفات به وزن خشک کمتر از 1300 کیلوگرم میتواند تا حدودی راضیتان کند. برای جعبهدنده هم دو گزینه چهار سرعته خودکار و پنج سرعته دستی پیشِ رو دارید.
حالت آیرودینامیک این خودرو بهخوبی حفظ شده است، درحالیکه اندازهی پنجرهها و شیب سقف، راضیکننده بهنظر میرسد. ریل مربوط به باربند سقف، فلزی و براق است؛ اما قاب دور شیشهها و زیر رکاب، از پلاستیک سیاهرنگ خواهد بود. ادوات پلاستیکی، پیرامون گلگیرها را هم فرا گرفتهاند و مانند بسیاری از خودروهای امروزی، از سپر جلو تا سپر عقب امتداد دارند. طرح چرخها نسبتا ساده و البته اسپرت و قابل قبول است؛ اما در همهی نسخهها از سایز ۱۶ اینچ خواهد بود که چندان بزرگ نیست. زیبایی این بخش، با خطوط حجمدهندهای شکل میگیرد که از گوشهی چراغ عقب در امتداد دستگیرهها تا گلگیر جلو ادامه دارد. از سویی دیگر، طراحی سهبعدی بدنه در گلگیر عقب و نزدیکی رکابها نیز بهخوبی انجام شده است.
نتیجه تست شتاب در خودروبانک
امویام X22 برخلاف بسیاری از هاچبککراسها و کراساوورهای کامپکت شهری، ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد و در نتیجه برای عبور از دستاندازهای بزرگ یا مسیرهای خاکی روستایی کارآمد است. اما با این حال پیشرانه بسیار ضعیف، ساختار تک دیفرانسیل و سایر ویژگیها فنی این محصول باعث شدهاند که ماجراجوییهای X22 همینجا به پایان برسد. البته ما در این رنج قیمتی هیچ خودرو آفرودر صفر کیلومتری نداریم و اگر به یک خودرو چند منظوره نیاز داشته باشید مجبورید به سراغ گزینههای دست دوم هم قیمت نظیر سوزوکی ویتارا با عمر حدود 10 سال بروید.
البته ممکن است بگوئید طراحی قسمت انتهای آنقدرها هم تعریف ندارد، بخصوص که این قسمت از نظر هماهنگی ارتباط چندانی با قسمت دماغه اتومبیل برقرار نکرده. اما با نگاهی به رقبای قیمتی X22 نظیر جک S3 و رنو ساندرو استپوی متوجه میشویم که امویام کارش را درست انجام داده است. بخصوص در قسمت دماغه که چراغهای زیبا و جلوپنجره و سپر اسپرت ماشین ترکیب جذابی را پیش رویمان قرار دادهاند. سیستم تعلیق و فنربندی نرم X22، فراتر از کلاس قیمتی این خودرو است و در مجموع میتوان گفت یک خودروی شهری برای مصرف روزانهی انفرادی یا خانوادهی جوان است. به لطف استفاده از آپشنهای پایه مثل کروزکنترل، سفر با X22 برای ۴ سرنشین بلندقد، امکانپذیر خواهد بود؛ هرچند رانندگی اسپرت و جوانپسندی نخواهد داشت. در کشور ما دو تیپ ام وی ام x22 با نامهای اسپرت اکسلنت و لاکچری، بیش از دیگر مدلها عرضه میشوند.
گالری ام وی ام ایکس 22
یکی دیگر از جنبههای مهم طراحی بدنه ام وی ام X22، توجه به اصول آیرودینامیک است. خطوط تیز و برجسته روی بدنه، علاوه بر افزایش جذابیت بصری، به بهبود جریان هوا و کاهش مقاومت در برابر باد کمک میکنند. این ویژگی آیرودینامیکی بهویژه در سرعتهای بالا، عملکرد خودرو را بهینه میکند و به کاهش مصرف سوخت کمک میکند. این سپر که بهخوبی با طراحی جلوپنجره همخوانی دارد، در قسمت پایین با یک تکه نقرهای تزئین شده است که حس قدرت بیشتری به خودرو میدهد. چراغهای مهشکن که در قسمتهای کناری سپر تعبیه شدهاند، بهویژه در شرایط جوی نامساعد مانند مه و باران، به بهبود دید راننده کمک میکنند.
یک خودروی کراس اور کوچک شهری است که بر روی شاسی چری فالوین 2 یا همان ام وی ام 315 توسط کمپانی چینی چری طراحی و ساخته شده است. Mvm x22 با نام اصلی چری تیگو 3X ابتدا در سال 2016 در نمایشگاه خودروی پکن معرفی شده و روی خط تولید کمپانی چری رفت. سپس نمایندگان چری در برزیل و ایران نیز اقدام به مونتاژ این خودرو با نام های چری تیگو 2 و ام وی ام ایکس 22 کردند. تیگو2، تیگو X3 و MVM X22 ، کلیه نامهایی است که به کراس اوور جمع و جور شرکت خودروسازی چری چین اطلاق میشود. علاوه بر این، قیمت و شرایط فروش در هر طرح هم به صورت کامل از طریق بخشنامه ها اطلاع رسانی می شود.
جلوپنجره ششضلعی بزرگ خودرو با خطوط زاویهدار و زوایای شکسته، یکی از اصلیترین ویژگیهای طراحی بدنه ام وی ام X22 است. این جلوپنجره با داشتن خطوط کرومی افقی و عمودی، جذابیت بصری بالایی ایجاد میکند و بهطور هوشمندانهای ظاهر خودرو را پهنتر و قویتر نشان میدهد. در عین حال، ترکیب این طراحی با چراغهای جلو و خطوط تیز روی کاپوت، به خودرو ظاهری تهاجمی و پویا داده است.
اما از ابتدای سال ۱۴۰۳، بیش تر مدل پرو آن در طرح های مختلف فروش قابل مشاهده بوده است. شرکت چری در یکی دو سال اخیر روی خودروهای خود امکانات جانبی رفاهی یا همان آپشنهای زیادی تعبیه میکند. این امکانات در برخی نسخههای خودروهای شاسی بلند چون تیگو ۵ به حد عالی خود میرسد. هر دو نسخهی ایکس ۲۲ از موتور ۱۴۹۷ سیسی (۱.۵ لیتری) استفاده میکنند که ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. البته ذات گیربکسهای سی وی تی با شتابگیری مهیج چندان تناسبی ندارد و شما هم نباید انتظار عملکردی در حد انواع دوکلاچه و یا اتوماتیک مجهز به تورک کانورتور از این جعبه دنده داشته باشید.
همچنین اگر همانطور که در بالا اشاره شد، خودروهای وارداتی باکیفیت از برندهای معتبر در رنج قیمت ایکس ۲۲ پرو حضور پیدا کنند، آن وقت نمیتوان مشتریان را به خرید این خودرو با قیمت فعلی توصیه کرد. به طور کل مصرف سوخت پایین، طراحی ظاهری مدرن، توان فنی متعارف، عملکرد مناسب گیربکس و صندلی راحتتر، از مزیتهای این کراس اوور جدید نسبت به نسخه قبلی به حساب میآیند. اما پیشرانه توربوشارژ با حساسیت بیشتر نسبت به بنزین و قیمت نسبتا بالای ایکس۲۲ پرو را هم میتوان در رده نکات منفی این خودرو دستهبندی کرد.
در نمای جلوی خودوروی ام وی ام ایکس 22 دو چراغ بزرگ با دیزاین خاص و نسبتا خشن خودنمایی میکند. در بخش پایین سپر خودوری ام وی وام X22 قاب کرومی C شکلی چراغهای روشنایی در روز این خودرو را به زیبایی هر چه تمام در برگرفته است. در نمای پشتی ام وی ام X22 گرافیک درون چراغها به شکل حرف C میباشد که جذابیت بصری خاصی به این قسمت بخشیده است، همچنین چراغهای عقب با یک نوار کرومی عریض که لوگوی کمپانی ام وی ام را دربر دارد به یکدیگر وصل شدهاند.
همراه مکانیک؛ همراه خرید، همراه فروش
این نمونه در شتابگیری و عبور از شیبها، عملکرد بهتری در مقایسه با نمونهی مجهز به جعبهدندهی خودکار دارد؛ ضمن اینکه معکوسهای ناگهانی نخواهد داشت و کنترل بهتری به راننده میدهد. این موضوع در کنار مصرف سوخت کمتر، اختلاف قیمت با مدل دنده خودکار را توجیه میکند. ام وی ام X22 یکی از کراساوورهای کامپکت و محبوب در بازار ایران است که توسط شرکت مدیران خودرو عرضه میشود. این خودرو که در بسیاری از بازارهای جهانی با نام Chery Tiggo 2 شناخته میشود، از سال 1395 وارد بازار ایران شد. طراحی اسپرت و جوانپسند، امکانات متنوع، و قیمت مناسب از جمله عواملی هستند که موجب شدهاند ام وی ام X22 در بازار خودروی ایران جایگاه مناسبی کسب کند. این خودرو بهویژه برای خانوادههای کوچک و افراد جوانی که به دنبال خودرویی با ظاهر مدرن و امکانات رفاهی هستند، انتخابی جذاب محسوب میشود.
سیستم نصب شده در خودرو MVM X22 میتواند تقریباً از همه اسناد، تصاویر، موسیقی و فرمتهای ویدیویی پشتیبانی کند. صفحه نمایش لمسی رنگی 8 اینچی خودروی MVM X22، با فناوری منحصربفرد خود تلفیقی است از تکنولوژی که طیف وسیعی از اطلاعات و سرگرمیها را میتوان با این صفحه نمایش لمسی مدرن تجربه کرد. بسیاری از عناصر افقی، از جمله چراغ های عقب دودی توخالی سه بعدی، خطوط کاراکتر عرضی و تریم های عرضی در قسمت پایین سپر عقب، در عقب خودرو، حس استواری و عظمت را افزایش داده اند.
شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو چیزی حدود ۱۴ ثانیه ذکر شده که قاعدتا پاسخگوی انتظارات خانوادگی خواهد بود. گرچه دامنه تحولات داخل ماشین x22 پرو گستردهتر است اما لزوما دلچسبتر به نظر نمیرسد. طراحان نیت خوبی برای ایجاد تحول و نوآوری در کابین قدیمی این خودرو داشتهاند، اما متاسفانه در عمل طرح داشبورد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو خیلی جذاب و عامهپسند از آب درنیامده است. شیوه طراحی نامتقارن و استفاده نسبتا نابجا از اشکال هندسی و زوایای تند در داشبورد، موجب شده تا این بخش علیرغم بهرهمندی از الگوی جدید و خلاقانه، خیلی زیبا و مطابق با سلیقه مشتریان ایرانی احساس نشود. چراغهای عقب که بهصورت عمودی طراحی شدهاند، یادآور طراحی ام وی ام 315 است اما در این مدل، با اندازهای بزرگتر و طراحی بهتر، ظاهری زیباتر به خود گرفتهاند. این چراغها که در گوشههای بدنه تعبیه شدهاند، بهطور هماهنگ با بال عقب، حس اسپرتبودن را تقویت میکنند.
محصولات مرتبط
سپر جلو هم طراحی قابل قبولی دارد و درحالیکه متقارن بخش بالایی، از فضای خالی میانی استفاده میکند، جایگاه بسیار خوبی برای پلاک خودرو خواهد داشت. زیبایی بخش روبروی ام وی ام X22 به همینجا ختم نمیشود و با قطعهای نقرهای رنگ در پایین سپر و فضاسازی بسیار خوب گوشههای سپر همراهبا چراغهای مهشکن، نمره بسیار خوبی میگیرد. فراموش نکنیم، حجمدهی بسیار خوبی در بخش جلوی این خودرو وجود دارد که با خطوط روی کاپوت و جایگذاری چراغ، تقویت میشود.
شرکت مدیران خودرو که خودروهای این برند را در ایران عرضه میکند توانسته سهم خوبی از بازار علاقهمندان به کراس اوورهای ارزان قیمت را از آن خود کند. امویام ایکس ۲۲ دستی ساده با قیمت ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، امویام ایکس ۲۲ دستی اسپرت با قیمت ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه میشوند. قیمت امویام ایکس ۲۲ اتوماتیک ساده ۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و امویام ایکس ۲۲ اتوماتیک اسپرت ۶۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراساوور برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی امویام X33 کراس 6.1 لیتردرصدکیلومتر اعلام شده است که رقم مطلوبی به نظر میرسد. مدیرانخودرو تولید این کراساوور را از سال 1402 آغاز کرده و تا امروز ادامه دارد. امویام X33 کراس چهارمین نسخه این کراساوور محبوب و پرفروش در ایران به حساب میآید. امویام X33 کراس در واقع چری تیگو 2 پرو مدل 2023 است که تیپ متفاوتی از تیگو 2 پرو یا همان امویام X22 پرو به حساب میآید. این خودرو از نظر فنی کامل شبیه امویام X22 پرو است اما در بخش طراحی داخلی، طراحی خارجی و امکانات از آن بهتر است.
نکته مهم دیگر در خصوص ظاهر X22 مربوط به فاصله نسبتاً زیاد ماشین از سطح زمین است که هرچند به فرمانپذیری ضعیف اتومبیل منتهی شده اما از نظر بصری، X22 را به یک کراساوور واقعی شبیه نموده است. در واقع برخلاف امثال برلیانس C3، اینجا فقط به روفرکها و فلاپهای پیرامونی بسنده نشده بلکه از نظر اتفاع هم خودرو به محصولات شاسیبلند واقعی نزدیک شده است. هرچند باید تاکید کرد که این فقط یک خصلت ظاهری است و X22 در عمل هیچ قابلیتی در خارج از جاده نخواهد داشت. پنل مدل کلاسیک دو صفحهای است که یکی سرعت و یکی دور موتور را نشان میدهد.
بیش از هر چیز دیگر، جلو پنجره این خودرو به چشم میآید که با طرحی کهکشانی نمای زیبا و مدرن برای آن به ارمغان آورده است. چراغهای اصلی خودرو نیز روی سپر قرار گرفتهاند و جای خود را به دو چراغ دی لایت ریز و کشیده روی کاپوت دادهاند. جلوپنجره X22 PRO به رسم تولیدات جدیدتر کمپانی چری، از نوع کهکشانی است و طرح جدید سپر نیز آخرین ترفند خودروساز چینی برای جذابتر جلوه دادن ظاهر این کراس اوور نسبتا قدیمی محسوب میشود.
آپشنها و امکانات رفاهی
پنل مرکزی داشبورد کمی به سمت راننده چرخیده است تا دسترسی راحتتری را فراهم کند. بسیاری از دکمههای پنل مرکزی نیز حذف شده و جای خود را به دکمههای لمسی دادهاند. انتتخاب مانیتور 9 اینچی با رابط کاربری جذاب تفاوت X22 با X22 PRO را بیشتر نمایان میکند. نمیتوان از کنار فرمان برقی جدید ایکس 22 پرو و سانروف آن نیز بهسادگی عبور کرد. با اینکه قیمت رسمی MVM X22 هنوز از سوی مدیران خودرو اعلام نشده، اما به نظر میرسد در محدوده کمتر از 220 میلیون تومان جای گرفته و با امثال رنو ساندرو اِستِپوِی و لیفان X50 رقابت کند. بر اساس ایدئولوژی طراحی چری مبنی بر نبض زندگی در جنبش و حرکت، بدنه این خودرو از کاراکتر هیدرودینامیک آب الهام گرفته شده و طراحی عضلانی و جالب خطوط به شکل خوبی هنر و قدرت را در این طراحی یک پارچه کرده است.
میزان مصرف سوخت ترکیبی مدل اتوماتیک ایکس 22 پرو برابر با 6.1 لیتر برصد کیلومتر است. پس از موفقیت X33 شرکت امویام تصمیم گرفت مدل جدید این خودرو را با نام X33s در کنار کراساوور X22 به بازار ارائه کند. کراس اوور ایکس ۲۲ از خودروی شاسی بلند ایکس ۳۳ جمع و جورتر است و مشخصاتی شبیه به ایکس۵۰ لیفان، یکی از رقبای هموطن چری در ایران دارد.
صندلیها، بخشهایی از پنل دربها و غربیلک فرمان به وسیله پوشش چرم مانند روکش شدهاند. در گیربکس خودروی ام وی امX22 پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است چرا که عمل کلاچگیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام میشود. به علاوه دندهها نیز میتوانند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند هر چند راننده نیز میتواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دندهها را سبک یا سنگین کند. خودروی ام وی ام ایکس 22 از فاصله بین دو محور 2555 میلیمتری و فضای صندوق عقب 420 لیتری بهرهمند است که در صورتی که صندلیهای عقب این خودرو را بخوابانید، حجم بخش عقب این خودرو چندبرابر خواهد شد. در فضای داخلی کابین این خودرو حداکثر 21 فضای انبارش شخصی وجود دارد که نیازهای مضاعف را در سفر به راحتی برای سرنشینان برآورده میکند.
سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. این خودرو در کلاس کراساوورهای ساب کامپکت (Subcompact) یا همان کراساوورهای کوچک شهری قرار میگیرد. در واقع برای مشتریانی که درگیر ترافیک روزمره هستند، انتخاب نسخه اتوماتیک باعث نمی شود که ناچار به صرف نظر از قابلیت های دینامیکی شوند. البته باید تاکید کرد که هندلینگ و پایداری خودرو برای انجام مانورهای عادی و رانندگی روزمره قابل قبول به نظر می رسد و مهندسان چینی با سفت تر کردن فنربندی از حرکات گهواره ای بدنه (بادی رول) کاسته اند.
این گیربکس اتوماتیک، بهطور پیوسته دندهها را با توجه به شرایط رانندگی تغییر میدهد و به بهبود راندمان سوخت و کاهش لرزش خودرو کمک میکند. این خودرو بهطور خاص برای افرادی طراحی شده که خواهان خودرویی کراساوور، اما با ابعادی کوچکتر و مناسبتر برای شهرهای پرترافیک هستند. ایکس 22 بهویژه برای خانوادههای کوچک، افراد جوان و کسانی که به دنبال خودرویی با قیمت اقتصادی، هزینه نگهداری پایین و امکانات مناسب هستند، انتخاب خوبی به شمار میآید. طراحی جوانپسند و اسپرت این خودرو، با تاکید بر جزئیاتی مانند جلوپنجره تهاجمی، چراغهای دیلایت و خطوط تیز بر روی بدنه، آن را از دیگر خودروهای چینی در این کلاس متمایز میکند. در ایکس 22 معمولی از موتور پیشرانه 1.5 لیتری با تنفس طبیعی استفاده میشود.
در واقع مشکل اصلی X22 که برخی از طرفداران را از خرید این ماشین دلسرد میکند در همین ویژگیهای فنی خلاصه میشود چراکه این محصول بسیاری از خصلتهای فنی خود را از "امویام 315" به عاریت گرفته است. زیر کاپوت یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتنمتر گشتاور وظیفه تامین نیروی محرکه ماشین را بر عهده دارد و یک جعبهدنده 4 سرعته اتوماتیک (و یا 5 سرعته دستی) این نیرو را به چرخهای جلویی میرساند. البته سایر رقبای X22 هم از نظر قدرت و گیربکس شرایط چندان ایدهآلی ندارند و همگی بخصوص در مدلهای اتوماتیک از شتاب و کشش بسیار معمولی برخوردارند اما با این حال نماینده MVM حتی از همین رقبای متوسط هم ضعیفتر ظاهر شده است. مثلاً جک S3 و برلیانس C3 (نسخه 1.65) حدود 20 نیوتنمتر گشتاور بیشتری نسبت به امویام X22 ارائه میکنند که اختلاف معناداری است. حتی ساندرو استپوی نیز با اینکه روی کاغذ قدرت مشابه و فقط 5 نیوتنمتر گشتاور بالاتر دارد اما در عمل از شتاب و کشش بهتری بهره میبرد.
مشخصات و قیمت ام وی ام ایکس 22
حداکثر سرعتی که ام وی ام X22 میتواند به آن دست یابد، 160 کیلومتر در ساعت است. این مشخصات نشاندهنده آن است که ام وی ام X22 بیشتر برای مصارف شهری و رانندگیهای معمولی طراحی شده است و عملکرد اسپرت یا شتابگیری بالایی ندارد. گیربکس دستی این خودرو برای خریدارانی که بهدنبال تجربه رانندگی کلاسیک و کنترل بیشتر بر تعویض دندهها هستند، مناسب است. این گیربکس به دلیل سادگی و کمهزینهبودن، بهویژه در شهرهای پرترافیک که نیاز به تعویض دنده مکرر دارند، انتخاب خوبی است. در مقابل، گیربکس CVT یا گیربکس پیوسته متغیر، برای رانندگانی که به دنبال راحتی بیشتر و مصرف سوخت بهینهتری هستند، طراحی شده است.
نکته جالب و متمایزی که در این بخش وجود دارد، حرکت خلاف جهت عقربه دورسنج است که شاید در اوایل رانندگی با X22 اندکی نامأنوس جلوه کند اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، عادی خواهد شد. یک اسپویلر باریک نیز در بخش بالایی شیشه عقب و قسمت انتهایی سقف تعبیه شده که دو قطعه پلاستیکی سرازیر شده از دو انتهای آن، کناره های شیشه عقب را فراگرفته اند. سایز پنجره ها و شیب خطوط انتهایی سقف در حد مناسبی بوده و رینگهای ۱۶ اینچی در قیاس با ابعاد کلی بدنه از تناسب کافی برخوردار گشته است.
طراحان ام وی ام X22 در شرکت چری، با نواردوزی صندلیها و استفاده از ادواتی هماهنگ با آن، یکنواختی کابین را کاهش دادهاند. رنگ فرعی فضای داخلی، میتواند زرد یا نارنجی باشد که البته همهی نسخههای X22 در کشورمان از رنگ نارنجی استفاده میکنند. این موضوع، علاوه بر حاشیهی صندلیها و تودریها، در پیرامون مجاری هوای تهویهی مطبوع و دستهدنده هم دیده میشود. پیشرانه ام وی ام X22 با توجه به رعایت استانداردهای آلایندگی یورو 5، یکی از نقاط قوت این خودرو در زمینه محیطزیستی است. این استاندارد نشان میدهد که موتور خودرو با تولید میزان کمتری از آلایندهها مانند دیاکسید کربن (CO2) و نیتروژن اکسید (NOx) در مقایسه با موتورهای قدیمیتر، به حفظ کیفیت هوا کمک میکند.
پیشرانه ام وی ام X22 در شرایط رانندگی شهری بهخوبی از پس سرعتهای پایین و متوسط برمیآید. با توجه به حداکثر گشتاور در 2750 دور در دقیقه، این خودرو در سرعتهای پایین عملکرد مناسبی دارد، اما زمانی که نیاز به شتابگیری سریع یا حرکت در شیبهای تند دارید، این موتور با کمی کندی عمل میکند. برای عبور از سربالاییها یا شتابگیری در سرعتهای بالا، این خودرو ممکن است نیاز به دور موتور بالاتری داشته باشد که میتواند به کاهش راندمان سوخت منجر شود. طراحی خارجی ام وی ام X22 از همان ابتدا توجه بسیاری را به خود جلب کرد.ام وی ام X22 با طراحی مدرن و جذاب، بهویژه در بخش جلو خودرو، یکی از نقاط قوت خود را نشان میدهد.
به طوری که این شرکت توانسته با اطلاعرسانی سریع، پاسخگویی مناسب در نمایندگیها، تنوع در شرایط فروش و متناسب بودن قیمت محصولات خود نسبت به رقبای داخلی خود امتیازات بالاتری بگیرد. در نتیجه میتوان گفت که یافتن لوازم یدکی ام وی ام X22 به عنوان یک خودروی خارجی کار سختی نیست. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که شاخصههای تاثیرگذار بر بازار چه روندی را در آینده طی میکنند تا آنوقت بتوان به طرزی دقیق در مورد آینده ایکس۲۲پرو و همچنین شرایط بازار آن در کشور اظهارنظر کرد. صفحه آمپر تغییر کرده و به حالت متعارف آنالوگ درآمده است که البته خیلی هیجانانگیز نیست و انتظار ما را که حضور نمایشگر تمام دیجیتال در این بخش بود، برآورده نمیکند. حجم صندوق عقب ایکس ۲۲ پرو نیز معادل ۴۲۰ لیتر است که تقریبا در حد متوسط به بالا قرار دارد.
این خودرو برای گردش کامل به دایرهای با شعاع ۵.۲۵ متر نیاز خواهد داشت؛ درحالیکه فاصلهی محورهای ۲.۵۵۵ متر دارد. صندلیها هم از تریم دو رنگ مشکی و نارنجی بهره میبرند و سایز متوسطی دارند که برای 4 نفر راحت و کافی است و نفر پنجم هم میتواند در صندلی عقب جای بگیرد. 40 درصد باقیمانده قیمت خودرو نیز در قالب چک سهماهه از مشتریان گرفته خواهد شد. با توجه به افزایش ارتفاع مرکز ثقل MVM X22 به شکل قابل توجهی از سطح زمین فاصله گرفته و این نکته ایست که در زمان تغییر مسیرهای ناگهانی یا انجام حرکات نمایشی توسط راننده به چشم می آید.
در نمای روبهرو، چراغهای درشت ام وی ام X22 هماهنگی بسیار خوبی با سایز بدنه دارند و این محصول نسبتا کوچک را بزرگتر از آنچه هست، نشان میدهند. نوار LED با خطی صاف در بخش پایینی کاسه چراغ قرار دارد که ضمن تأمین روشنایی روز، در امتداد خط میان جلوپنجره قرار گرفته است تا زیبایی X22 را افزایش دهد. مثل بسیاری از خودروهای دنیا، لوگوی سازنده در میان جلوپنجره دیده میشود که البته برای ام وی ام X22 بهجای لوگوی چری (که شبیه به حرف A است) عبارت MVM وجود دارد. داخل این قسمت از پلاستیک و بهصورت لانهزنبوری ساخته شده، اما با قاب فلزی که پهنای متفاوتی در گوشهها دارد، جذابتر شده است.
تیگو 2 که در ایران با نام امویام X ۲۲ شناخته می شود در ابتدا در یک تیپ ساده با گیربکس دنده ای و موتور 1.5 لیتری به بازار آمد. در مجموع، ام وی ام X22 یک خودروی کراساوور اقتصادی است که با توجه به قیمت و امکانات رفاهی متنوع، میتواند گزینهای مناسب برای خانوادههای کوچک و افراد جوان باشد. اگر به دنبال خودرویی با ظاهر مدرن و امکانات رفاهی مناسب هستید، ام وی ام X22 میتواند گزینهای خوب برای شما باشد. شرکت مدیران خودرو در راستای ارائه یک محصول کراس اوور کوچک و ارزانقیمت جهت مقابله با رقبایی مثل لیفان x50، تصمیم گرفت ام وی ام x22 یا چری تیگو ۳ ایکس را در سال ۹۶ به فهرست تولیدات خود اضافه کند.
ضرایب دنده در نسخه دستی به گونه ای انتخاب شده که شتاب و کشش نسبتا قابل قبولی در دنده های یک و دو تامین شود، شاهد این مدعا هرزگردی جزئی چرخ های جلو در تعویض دنده از یک به دو است که از ضریب نسبتا سنگین دنده دو حکایت می کند. همچنین برخی از بخشهای داشبورد با روکشی به طرح فیبرکربن پوشانده شده است که زیبایی و حس اسپرت بیشتری را القا مینماید.دکمههای مرتبط با کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، خود را در دل غربیلک فرمان نسبتا بزرگ و خوشدست ام وی ام ایکس22 جای دادهاند. ایکس22 توانسته طی مدت نسبتاً کوتاهی که از عرضه آن میگذرد، گوی رقابت را از بسیاری محصولات هم قیمت مشابه برباید و محبوبیت بالایی در بین مشتریان ایرانی برای خود دستوپا کند. خودروی ام وی امX22 مجهز به سیستم نظارت بر فشار باد تایرهای دیجیتالی TPMS است که میتواند وضعیت تایر خودرو را به طور خودکار در زمان واقعی کنترل کند. هنگامی که دما و فشار تایر غیرطبیعی است، میتواند از طریق داشبورد هشدار دهد و رانندگی ایمنی را تضمین کند.
آپشنهای ایمنی ام وی ام X22 عبارتاند از ۲ کیسهی هوا برای سرنشین جلو، حسگر دنده عقب و هشدار برخورد، ترمزهای ABS و فناوری EBD، همراهبا کمربندی ایمنی پیشکشنده با ۳ نقطهی عملکرد برای تمامی سرنشینان. هرچند لیست دلسردکنندهای از آپشنهای ایمنی X22 وجود دارد؛ میتوان به فناوری ESC خوشبین بود که با کنترل فشار ترمز و دیگر تجهیزات مربوطه، به حفظ تعادل خودرو در شرایط لغزندهی جاده کمک شایانی میکند. از سویی دیگر، این خودرو به سیستم جلوگیری از حرکت ناخواسته در شیب (HHC) مجهز است که باتوجه به قدرت نهچندان بالای پیشرانه، در سربالاییها کاربرد خواهد داشت. از دیگر نکات مثبت در ایمنی X22، میتوان به حسگر باد چرخها، هشدار تعویض دنده در دور موتورهای بالا و گرفتن کلاچ به هنگام استارت پیشرانه در زمانیکه راننده فراموش کرده است خودرو را خلاص کند، اشاره کند. این موتور توانایی تولید حداکثر 105 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 135 نیوتنمتر در 2750 دور در دقیقه را دارد.
{برچسب : خودرو , راهنمای خرید MVM X22
|}هم چنین، شیوه ورود به سایت ثبت نام این محصول و شرایط خرید آن را برای تان توضیح می دهیم. عدم انتقال قدرت از موتور به گیربکس، شتابگیری بسیار ضعیف، مشکل برقی، مشکل کولر، مشکل هواگیری باک. نمای جانبی از زیر تیغ قلم طراحان جان سالم به در برده و به جز یکی دو مورد جزئی، تحول چشمگیری در آن به چشم نمیخورد. متاسفانه در نمای عقب نیز که انتظار داشتیم حداقل نوع طراحی چراغها و سپر متناسب با قسمت جلو تغییر کند و تا حد زیادی بهروزرسانی شود، تحول دلچسبی به چشم نمیخورد. بنابراین مهمترین انتقاد ما نسبت به ظاهر x22 pro، همین عدم تحول نمای عقب است که میتوانست امروزیتر باشد و آتش انتقادات را با آب سرد خود تا حد زیادی فرونشاند. پنل کیلومتر شمار تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان نیز از طراحی منحصر به فردی و عجیبی بهره میبرد.
{قیمت MVM X22 در بازار و شرایط فروش
|}ام وی ام ایکس22 به یک پیشرانه 1.5 لیتری (1497 سی سی) 16 سوپاپه مجهز شده که حداکثر توان خروجی آن در دور موتور 6000rpm برابر با 105 اسب بخار بوده و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل 135 نیوتنمتر است که در دور موتور 2750 در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. کمربند ایمنی ۳ نقطهای برای تمام سرنشینان، کیسه هوای SRS برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز دیسکی مجهز به ABS+EBD برای چهار چرخ، سیستم هشداردهنده و قفل ضد سرقت ایموبلایزر، امکانات فنی برجستهی کراساوور امویام هستند. اما در اوایل سال ۱۴۰۱ شاهد نسخه IE ایکس ۲۲ پرو در بازار بودیم که سه آپشن استارت دکمهای، گرمکن صندلیهای جلو و آینههای جانبی تاشونده برقی به آن اضافه شده بود. برخلاف بسیاری دیگر از فیسلیفتهای ارائه شده در بازار ایران، x22 pro علاوه بر تحولات ظاهری دستی هم به داخل محفظه موتور خود کشیده و یک موتور گیربکس جدید را در این قسمت سکونت داده است.
کامپیوتر سفری هم بین دو دایره مدرج قرار گرفته و اطلاعات مربوط به طی مسافت و میزان مصرف سوخت را نشان میدهد. یکی از جنبههای پیشرانه ام وی ام X22 که ممکن است برخی کاربران به آن اشاره کنند، صدای پیشرانه در دورهای بالا است. وقتی دور موتور به بیش از 3000 دور در دقیقه میرسد، صدای موتور بهوضوح وارد کابین میشود. هرچند این موضوع در خودروهای این کلاس رایج است، اما برخی از خریداران ممکن است از این موضوع ناراضی باشند.
چراغهای LED در روز و جلوپنجره ششضلعی همراه با خطوط تیز روی بدنه، به این خودرو ظاهری تهاجمی و اسپرت میدهد. اگرچه طراحی عقب خودرو به اندازه بخش جلویی جذاب نیست، اما همچنان نسبت به سایر رقبای همرده قابل قبول است. ام وی ام X22 که ارزانترین کراس اوورهای مدیران خودرو است با تمام مزایا و معایب خود، یکی از پر فروشترین محصولات مدیران خودرو محسوب میشود.
برخلاف خودروهای لوکس که در تمامی پارامترها سنگ تمام میگذارند، محصولات اقتصادی "به علت محدودیت بودجه" مجبورند فقط روی الویتهایشان تمرکز کنند و برخی را فدای دیگری نمایند. مثلاً داچیا برای ساخت ساندرو بیشتر بودجه خود را صرف دوام و کیفیت فنی نموده و در نهایت پولی برای امکانات باقی نمانده است. اما امویام در ساخت X22 اولویت را بر ظاهر زیبا و آپشنهای مناسب قرار داده است و در عوض برای تواناییهای حرکتی مناسب دچار کمبود شده است. خریداران محصولات اقتصادی باید با پذیرش این واقعیت که هیچ خودرویی در این رنج نمیتواند کامل باشد، سلیقه و نیاز شخصی خودشان را در نظر بگیرند تا به بهترین گزینه دست یابند. به زبانی دیگر میتوان گفت در این رده قیمتی ما خودرو ایدهآل نداریم، پس باید ببینید کدام ماشین برای شخص شما مناسب است و به نیازهایتان پاسخ میدهد.
البته دارندگان این خودرو با خرید لوازم یدکی آن از نمایندگیهای مجاز و فروشگاههای اینترنتی معتبر نظیر ماشین نو نوسان قیمت کمتری را احساس خواهند کرد. یکی از ویژگیهای برجسته ام وی ام X22، تنوع در رنگبندی و امکان شخصیسازی آن است. این خودرو در رنگهای متنوعی مانند سفید، مشکی، نقرهای، آبی و قرمز عرضه میشود که هرکدام میتوانند جذابیت متفاوتی برای گروههای مختلف خریداران ایجاد کنند.
در این مقاله به بررسی کامل این خودرو از لحاظ طراحی، مشخصات فنی، امکانات و قیمت میپردازیم. علاقه مندان جهت اطلاع از شرایط فروش x22 پرو مدیران خودرو اقساطی و نقدی، باید به سایت فروش اینترنتی آن مراجعه کنند. در این جا نحوه ورود به سامانه فروش آنلاین شرکت مدیران خودرو و ثبت سفارش x22 از طریق آن را توضیح دادیم. هم چنین، شرایط فروش اقساطی و قیمت کارخانه و بازار x22 این محصول را بررسی کردیم.
یک نسخه برقی از چری تیگو 2 نیز در بازار چین و ایتالیا نیز وجود دارد که با خطوط آبی موجود در بدنه قابل شناسایی است. در قسمت پایین نمایشگر، کنترلگرهای چرخان سیستم تهویه، دکمه فلاشر، گرمکن شیشه عقب، خروجی USB و پورت برق ۱۲ ولتی قابل مشاهده است. به واسطه نمایشگر مذکور امکان دسترسی به تجهیزات مختلف نظیر سیستم صوتی-تصویری، بلوتوث، تلفن همراه و دوربین دید عقب فراهم شده است اما نباید انتظار یک سیستم پیشرفته با حساسیت لمسی بالا را از این سیستم داشته باشید.
نهایت سرعت این خودرو، نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد؛ درحالیکه شرکت سازنده ادعا میکند میانگین مصرف سوخت آن در هر دو نمونهی مجهز به جعبهدندهی دستی و خودکار، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موضوع توسط خریداران X22 در ایران، تأیید نمیشود و باتوجه به فصل تابستان و کیفیت بنزین داخلی، اعدادی بین ۸ تا ۹ لیتر برای میانگین مصرف سوخت این خودرو در کشورمان گزارش شده است. پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی ام وی ام X22، بهعنوان یک موتور اقتصادی طراحی شده است که مصرف سوخت مناسبی دارد و در رانندگیهای شهری عملکرد رضایتبخشی ارائه میدهد.
دنده های 4 و 5 وجود در راستای کاستن از مصرف سوخت، تا حدی زیادی سبک در نظر گرفته شده اند و دنده 3 در این میان نقش واسطه ای بین دو دنده سنگین نخست و دنده های انتهایی سبک را بازی می کند. دید به بیرون به واسطه سایز مناسب پنجرههای جانبی و شیشه جلو، در حد مطلوب ارزیابی می شود. طرح مدرن دستگیره دربها به رنگ کرومی براق و تناسب آن با تزیینات نقرهای رنگ روی قسمت بازویی دربها، بر جنبههای زیباییشناختی کابین X22 افزوده است.
من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم. از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانههای مختلفی همکاری کردم. استفاده از پلاستیک در قسمتهایی از داشبورد و کابین ممکن است برای خریداران حساس کمی ناامیدکننده باشد. یکی از بزرگترین انتقادات نسبت به ام وی ام X22، قدرت پایین پیشرانه آن است که بهویژه در جادههای سربالایی و شیبدار کاملاً محسوس است.
پیشرانه 1.5 لیتری X22 به دلیل حجم متوسط و نوع تنفس طبیعی، برای مصارف شهری و رانندگیهای روزانه مناسب است. این پیشرانه بهطور خاص بهگونهای طراحی شده که هم مقرونبهصرفه باشد و هم در مصرف سوخت بهینه عمل کند؛ هرچند که قدرت و شتاب آن در مقایسه با برخی رقبا در دسته خودروهای کراساوور اقتصادی کمی کمتر است. مدیران خودرو سالها است که به همکاری با چری چین میپردازد و خودروهای خود را با برند MVM به بازار ارائه میکند.
قیمت خودرو mvm x55 pro